Gibanje in rekreacija

RUN Hills Pullover in action!

Image by lululemon athletica via Flickr

Pred nami je nov dan in z njim še en nov začetek, zato je pomembno, da ga dobro izkoristimo. Ko začenjamo dan, bo razpoloženje in počutje prvih minut vplivalo na preostali del dneva. Če komaj vstanemo iz postelje in nas že takoj obidejo skrbi, smo si dan že takoj pokvarili. Začnimo ga rajši tako, kot ga mislimo nadaljevati – navdušeni, veseli in polni energije. Dober začetek dneva zaznamujeta dva glavna dejavnika. Prvi dejavnik je gibanje in drugi je naš odnos do dneva, ki je pred nami. Naj gibanje postane del našega življenja. Se vam obeta naporen dan, poln zahtevnih odločitev in srečanj? Najlažje se pripravite, če pred odhodom na delo poskusite meditirati pet minut. Meditacija umiri um, prežene stres in nas miselno pripravi na naporen dan.

Gibanje ima na človeka veliko pozitivnih vplivov, ki so naslednji: boljše psihično počutje, boljša kondicija, boljše umske sposobnosti, zmanjšanje telesne teže, zaviranje pojava anksioznosti in depresije, zmanjšanje pojava alzheimerjeve bolezni pri starejših in drugo. Gibanje nas bo pomladilo in pripravilo na vsakodnevne izzive. Naše zdravje se bo izboljšalo in postali bomo bolj odporni na prehodna obolenja, kot so prehlad in gripa ter druge bolezni.

Pri gibanju je najbolj pomembno, da odkrijemo svoj idealen šport. Poiskati moramo tisto obliko telesne vadbe, v kateri bomo uživali in se je veselili. Ključ uspešne vadbe je torej v tem, da najdemo nekaj, kar bomo počeli z resničnim užitkom.

Nekaj predlogov za športne aktivnosti:

  • adrenalinski športi,
  • aerobika,
  • fitnes,
  • borilne veščine,
  • kolesarstvo,
  • plavanje,
  • tek,
  • smučanje, tek na smučeh,
  • športi na vodi,
  • hoja,
  • nordijska hoja,
  • joga, pilates,
  • spinning ali skupinska vadba na kolesih,
  • zumba,
  • capoeira – brazilska plesno borilna veščina,
  • tenis, badminton,
  • igranje golfa,
  • drugo.

Pri športnih aktivnosti je potrebno ugotoviti, ali imamo rajši skupinske ali individualne vadbe. Vsak začetek je težak, vendar brez skrbi, z vztrajnostjo bomo hitro napredovali. Priporoča se redna vadba vsaj 1-3 krat na teden. K večji aktivnosti pripomore tudi preprosto gibanje, kot je hoja po stopnicah namesto dvigala in da pred trgovino parkiramo

avtomobil malo dlje. Pri telesni vadbi moramo upoštevati štiri faze, ki so ogrevanje, raztezanje, postopno zviševanje tempa in umirjanje.

Skupinske aktivnosti potekajo v raznih športnih centrih, ki se nahajajo skoraj v vsakem večjem kraju. V mesecu septembru se ponavadi lahko udeležimo brezplačnih vadb in se tako lažje odločimo, katera nam najboljše ustreza. Novosti na tem področju so zumba fitnes, zumba toning, vadba ob drogu za ženske in drugo.

Če se bomo odločili za zunanje aktivnosti, sta za začetek najboljša hitra hoja ali tek. Treba ju je dobro spoznati, da lahko varno začnemo z redno vadbo. Tek je nadgradnja hitre hoje in je vsem ljudem prirojen, tako, da lahko teče prav vsakdo, če ni zdravstvenih ovir. Na začetku tečemo toliko, kolikor zmoremo ter kombiniramo tek in hojo. Pozneje je vedno manj hoje in vse več teka. Tek ugodno vpliva na naše zdravje in postopoma začnemo v njem uživati. Popelje nas v drugačen življenjski ritem, potrebno je le vztrajati. Tečemo lahko sami, vendar je tek tudi družabna dejavnost in lahko spodbujamo drug drugega. V Sloveniji potekajo mnoge prireditve, ki se jih lahko udeležimo, kot so recimo dm tek za ženske v Parku Tivoli, ljubljanski maraton, tek štirih srčnih mož okoli Bohinjskega jezera, tek na Šmarno goro, tek okoli Blejskega jezera, ultra maraton Celje – Logarska dolina, gorski tek na Grintovec in drugi dogodki.

Pri hujšanju vam lahko pomaga tudi pas za hujšanje!

Leave a Reply